Категорії

Звернення громадян

 

Нормативно-правові акти

 

ЗАКОН УКРАЇНИ «Про звернення громадян»

 

УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»

 

ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ №348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації»

 

ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ №858 «Про затвердження класифікатора звернень громадян».

 

Розпорядження Золотоніської РДА від 25.01.2017 № 14 "Про Порядок організації особистого прийому громадян у районній державній адміністрації"

 

Розпорядження Золотоніської РДА від 26.01.2017 № 17 "Про підсумки  роботи органів державної виконавчої влади, місцевого самоврядування  зі зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації протягом 2016 року"

 

Розпорядження Золотоніської РДА від 27.07.2017 №146 "Про підсумки роботи органів державної виконавчої влади, місцевого самоврядування зі зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації протягом І півріччя 2017 року"

 

Розпорядження Золотоніської РДА від 25.01.2018  № 15 "Про підсумки роботи органів державної виконавчої влади, місцевого самоврядування зі зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації протягом  2017 року"

 

Розпорядження Золотоніської РДА від 31.01.2019 № 34 "Про підсумки роботи органів державної виконавчої влади, місцевого самоврядування зі зверененнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації протягом 2018 року"

 

Інформаційно - аналітична довідка щодо роботи зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації за січень-березень 2016 року

 

Інформаційно - аналітична довідка щодо роботи зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації за січень-червень  2016  року

Інформаційно - аналітична довідка щодо роботи зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації за січень-грудень 2016  року

 

Інформаційно - аналітична довідка щодо роботи зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації за січень 2017 року

 

Інформаційно - аналітична довідка щодо роботи зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації за січень-березень 2017 року

               

Інформаційно - аналітична довідка щодо роботи зі зверненнями громадян у Золотоніській районній державній адміністрації за січень-серпень 2017  року

 

Інформаційно - аналітична довідкащодо роботи зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації  протягом 2017 року

 

Інформаційно - аналітична довідка щодо роботи зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації за за січень-березень  2018  року

 

Інформаційно - аналітична довідка щодо роботи зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації за  за січень-червень 2018  року

 

Інформаційно-аналітична довідка щодо роботи із зверненнями громадян у районній державній адміністрації за січень-вересень 2018 року

Інформаційно - аналітична довідка щодо роботи зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації   за  2018  рік

Інформаційно-аналітична довідка щодо роботи із звереннями громадян у районній державній адміністрації за січень-березень 2019 року

 

Зразок звернення громадян

до районноїдержавної адміністрації

 

Інформаційно - аналітична довідка

щодо роботи зі зверненнями громадян

у районній державній адміністрації за 

за січень-червень  2019  року

 

 З метою забезпечення реалізації та гарантування закріплених Конституцією України  права на звернення до органів влади та органів місцевого самоврядування, права громадян на участь в управлінні державними справами, підвищення ефективності роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування зі зверненнями громадян, відповідно до вимог чинного законодавства України, зокрема Закону України „Про звернення громадян“, Указу Президента України від 07 лютого № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування“ Золотоніською районною  державною адміністрацією вживаються необхідні заходи щодо об’єктивного, всебічного і вчасного розгляду звернень громадян.

 За січень-червень 2019 року райдержадміністрацією отримано 400 звернень громадян (132 з них надійшли з урядової «гарячої лінії»),  за аналогічний період 2018 року розглянуто 350  звернень (70 з них  на «урядову гарячу лінію»), що на 50 чи  12,5 % більше. В тому числі:

 - поштою в січні-червні 2019 році - 395 звернень громадян,  за 2018 рік – 330-(збільшення на 16,5  % );

 - на особистому прийомі керівників районної державної адміністрації надійшло 5 звернень громадян, за аналогічний період 2018 року – 20 ( спостерігається зменшення на 75 % );

 -  надіслано від органів влади за січень – червень 2019 року  - 141 (урядова гаряча лінія включно), за аналогічний період 2018 року -91 (збільшення на 35,5%).

 З них:

Адміністрація Президента України-1;

СКМУ-1;

ВРУ-0;

Мін'юст-0;

Міністерство екології та природних ресурсів-3;

Від заявників до ОДА-4;

Урядова «гаряча лінія»-132;

 З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулась 675 осіб, що на 367 менше, ніж у минулому році (1042).

 Всі звернення, що надходять до районної державної адміністрації опрацьовуються та контролюються керівництвом, надаються відповідні доручення виконавцям. Авторам звернень обов’язково надається чітка, обгрунтована, повна відповідь з урахуванням строків, установлених законодавством. Реєстрація та розгляд письмових звернень громадян та звернень, одержаних під час особистого і виїзного прийомів керівництва районної державної адміністрації проводиться відповідно до Інструкції, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.Архівування опрацьованих звернень проводиться за принципом територіального розподілу району (за назвами  сільських рад). Керівництвом районної державної адміністрації та головним спеціалістом по роботі зі зверненнями громадян створені всі умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надається можливість знайомитись з матеріалами перевірок відповідних звернень.

 Звернення на адресу райдержадміністрації надходили від жителів населених пунктів: Гельмязів-34 (30); Вознесенське - 24 (26); Піщане-33 (16); Нова Дмитрівка- 29 (15); Домантове - 22 (20); с. Благодатне-19 (22);Коробівка- 11(15); Пальміра- 19 (10);  Подільське-6 (14);Деньги-10 (10);  іногородні- 35 (26), с. Гладківщина- 7 (8),с. Антипівка- 14 (7),с. Каврай ІІ – 4 (6),с. Каленики – 6 (1),с. Кропивна- 6 (5),с. Матвіївка- 2 (3),с.Лукашівка – 1 (2), с. Щербинівка- 3 (2),с.Крупське- 8 (4);  с.Богуславець- 13 (10),с. Броварки-6 (2), с. Дмитрівка-4 (3), с. Сеньківці-1 (0), с. Шабельники-4 (7), с. Хвильово-Сорочин-4 (5), с. Кедина Гора -6(1), с. Каврай-1 (4), с. Нова Гребля -6 (4), Кривоносівка-3 (3), Бубнівська Слобідка -7 (4), Хутори Каврайські-1 (2), Мицалівка-9(4), Хрущівка- 3(2), Скориківка – 2 (2), Бакаївка- 1(2), Софіївка – 5 (5), Богдани – 1 (5), Вільхи -4 (5), Дібрівка – 1 (0), Ковтуни -1 (1), с.Каневщина -1, с. Драбівці-1 (5), с. Маліївка-1,с. Мелесівка-1(4), с. Синьооківка- 5 (8), с.Зорівка-1 (1), с. Привітне-1(10), с. Плешкані-1 (1).

 Разом з тим, як свідчить моніторинг надходження звернень за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень надійшло від мешканців 5 населених пунктів району: Гельмязів, Вознесенське,Піщане, Нова Дмитрівка, Домантове  та іногородніх.

 Це пояснюється в першу чергу тим, що вони входять до найбільш чисельних за населенням населених пунктів і відповідно високим ступенем гостроти соціально – економічних, суспільно – політичних та інших проблем .  

 За січень-червень 2019 року до райдержадміністрації надійшло  6 колективних звернень (275 підписів) жителів с. Матвіївка стосовно збереження ФАПу та жителів с. Броварки щодо можливого вилучення пасовища, жителів с. Богуславець стосовно  відновлення автобусного рейсу за маршрутом «Богуславець-Золотоноша», учасників бойових дій з числа військовослужбовців в/ч А 1402 з приводу сприяння в безперешкодному користуванні прибережною смугою, мешканців с. Броварки про ремонт системи водовідведення дощової води по вулГагаріна та вул. Центральна та пенсіонерів с. Деньги про перевірку правильності призначення та перерахунку пенсій.

 Аналогічний період минулого року –14 (підписів 692) (зменшення на 57,1%).

 Станом на 03.07.2019 із загальної кількості звернень  382 вирішено по суті, 18-перебуває на контролі.

 Детальний аналіз тематики усіх питань, порушених у зверненнях громадян, свідчить, що складна суспільно-політична ситуація в державі постійно впливає на спектр і характер основних питань, з якими звертаються мешканці району до влади. Протягом звітного періоду у своїх зверненнях громадяни порушили 390 питань, що на  2 чи 1% більше, ніж у минулому році(388).

 Актуальними для мешканців області були питання:

 - питання аграрної політики і земельних відносин – 16 звернень (4%); аналогічний період минулого року- 48 звернень;

 - питання соціального захисту – 324 звернення (81%), аналогічний період минулого року-262 звернення ;

 - комунального господарства - 6 звернень (1,5%), аналогічний період минулого року-24 звернень,

 - питання транспорту і зв’язку - 11 (2.75%); аналогічний період минулого року-7,

 - забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян, запобігання дискримінації-7 (1,75%), аналогічний період минулого року - 10;

 - житлові питання - 1 (0,25%), аналогічний період минулого року - 3,

 -охорони здоров’я - 11(2,75%),аналогічний період минулого року - 7;

- екології та природних ресурсів - 5 (1,25%),аналогічний період минулого року-7.

- освіта, наукова.науково-технічна.інноваційна діяльність та інтелектуальна власність- 2 (0,5%); аналогічний період минулого року - 2;

- діяльність органів місцевого самоврядування - 4 ( 1%), аналогічний період минулого року - 7;

 - інформаційна політика, діяльність засобів масової інформації - 0, аналогічний період минулого року-1;

 - інші питання – 3 звернення (0,75%), аналогічний період минулого року - 4 звернення ;

 Найбільш актуальними продовжують залишатися питання соціального захисту – 324 звернення (81%).

 Зокрема, спостерігалося суттєве збільшення кількості та гостроти звернень соціальної проблематики, пов’язаних з недостатнім рівнем соціального захисту населення, виплати коштів монетизованої субсидії, виплати соціальних допомог в умовах різкого підвищення цін на найнеобхідніші товари і ін.

 Крім того, варто зауважити, що керівництвом райдержадміністрації постійно приділяється особлива увага зверненням ветеранів Великої Вітчизняної війни, учасників війни та АТО, бойових дій, інвалідів, багатодітних сімей, одиноких матерів та громадян, що потребують соціального захисту та підтримки.

 Так, протягом звітного періоду надійшло 302 звернення громадян різних категорій, (аналогічний період минулого року-220 ), що на  82 чи 27,1 % більше,  а саме :

 - учасників війни - 1; аналогічний період минулого року - 0;

- дітей війни - 5; аналогічний період минулого року - 3;

- інвалідів Великої Вітчизняної війни - 0; аналогічний період минулого року - 0;

- інвалідів війни - 1; аналогічний період минулого року - 1;

- учасників бойових дій - 12; аналогічний період минулого року - 19;

- учасників АТО - 2; аналогічний період минулого року - 0

- ветеранів праці - 10 ; аналогічний період минулого року - 4;

- інвалідів І групи - 25; аналогічний період минулого року - 27;

- інвалідів ІІ групи - 42, аналогічний період минулого року - 24;

- інвалідів ІІІ групи - 21, аналогічний період минулого року - 19;

- одиноких матерів - 6; аналогічний період минулого року - 10;

- матерів-героїнь – 0, аналогічний період минулого року - 0;

- багатодітних сімей - 8; аналогічний період минулого року - 5;

- учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС - 4; аналогічний період минулого року - 1;

-  пенсіонерів -156, аналогічний період минулого року - 92;

- переселенці - 3, аналогічний період минулого року- 2;

- сім’ї учасників АТО-3; аналогічний період минулого року - 4;

 - сім’ї загиблих учасників АТО - 0; аналогічний період минулого року - 2;

- безробітні - 3, аналогічний період минулого року - 7.

 Аналіз тематики звернень від наймеш соціально захищених верств населення свідчить, що громадяни дедалі частіше звертались до райдержадміністрації за вирішенням соціально-побутових проблем, а також призначення різних видів соціальної допомоги, виплати коштів монетизованої субсидії та ін.

 Відповідно до Указу Президента від 07.02.2008 року 109/2008, головою районної державної адміністрації взято під особистий контроль та забезпечується проведення першочергових особистих прийомів жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати - героїня”, інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.
 Із загальної кількості звернень, що надійшли до Золотоніської  райдержадміністрації  становлять:

 - пропозиції - 0;

 - скарги - 3;

 - заяви - 397.

 З них:

- вирішено позитивно - 241;                   

 - дано роз'яснення - 137;                         

 - направлено за належністю - 4;

 - не підлягають розгляду - 0;

- у стадії розгляду знаходиться - 18.

 Золотоніською райдержадміністрацією постійно проводиться робота щодо сприяння громадянам у їх праві на звернення.

 При отриманні звернень, які не входять до повноважень районної державної адміністрації, у п'ятиденний термін звернення пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі з повідомленням заявника та роз'ясненням підстав передачі розгляду звернення іншим органам, таких за звітний період надійшло 4 одиниці.

 Розпорядженням райдержадміністрації  від 25.01.2017 № 14 «Про порядок організації особистого  прийомугромадян у районній  державній  адміністрації», затверджено графіки особистого та виїзного прийомів громадян головою, першим заступником, заступником голови, керівником апарату райдержадміністрації та керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації, згідно з якими передбачено проведення особистого прийому не рідше чотирьох разів на місяць, у тому числі двох особистих виїзних прийомів громадян, забезпечено проведення прийомів громадян за затвердженими графіками, продовжується практика персонального розгляду звернень громадян головою райдержадміністрації, безпосереднього вивчення та вирішення питань, що у них порушуються.

 Затверджено графік проведення прямого телефонного зв'язку "Гаряча лінія" головою райдержадміністрації, його заступниками, керівником апарату  та керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації. Протягом звітного періоду від населення району на адресу керівництва райдержадміністрації надійшло  1 звернення від жителя м. Золотоноша стосовно незадовільного покриття дороги на під’їзді до  приміщення Золотоніського міського центру первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини) за адресою вул. Баха, 32б (Дитяча лікарня). Звернення перенаправлено за належністю до Золотоніського міськвиконкому для розгляду його в межах повноважень.

 Спеціаліст райдержадміністрації, відповідальний за роботу із зверненнями громадян, має окрему телефонну лінію, що дає можливість мешканцям району постійно звертатись із різноманітних питань і отримувати безпосередні відповіді. 

 Графіки проведення особистих та виїзних прийомів громадян, графіки "Гарячої лінії" щомісячно висвітлюються на сторінках районної газети "Вісник Золотоніщини" та розміщені на власному веб-сайті райдержадміністрації і складені таким чином, що прийом громадян і вирішення піднятих ними питань здійснюється щоденно. За звітний період було здійснено 32 виїзних прийомів громадян до населених пунктів Золотоніського району головою районної державної адміністрації, його заступником та керівником апарату. Під час прийому в с. Броварки  до голови районної державної адміністрації звернулися мешканці села з питанням щодо незгоди з можливим вилученням земельної ділянки, що відведена під пасовище.

 Для підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян та для надання кваліфікованої консультації під час проведення особистих прийомів громадян головою райдержадміністрації та його заступниками обов’язково запрошуються фахівці управлінь, відділів та структурних підрозділів райдержадміністрації.
 Згідно затвердженого графіка здійснювались виїзні прийоми громадян керівниками відділів та структурних підрозділів райдержадміністрації.

 З метою здійснення контролю стан роботи із зверненнями громадян  розглядається на засіданнях колегії райдержадміністрації.  На виконання п.7.8 ст.1 Указу Президента України підсумки роботи із зверненнями громадян за 2017 рік, в цілому, були підведені на засіданні колегії райдержадміністрації 31 січня 2019 року, з прийняттям відповідного розпорядження № 34 .

 В райдержадміністрації робота проводиться на підставі щоквартальних та щомісячних планів. До планів включено проведення особистого та виїзних прийомів головою райдержадміністрації, його заступниками та керівником апарату, підготовка звітів про роботу із зверненнями громадян, проведення засідань постійно-діючої комісії з питань звернень громадян до органів державної влади та місцевого самоврядування. Крім того, у планах передбачено проведення перевірок дотримання вимог законодавства за зверненнями громадян у виконкомах сільських  рад району, структурних підрозділах райдержадміністрації.

 Затверджено графік особистих доповідей про стан роботи зі зверненнями громадян начальників структурних підрозділів райдержадміністрації на 2019 рік перед головою райдержадміністрації.

 З метою оперативного розгляду складних звернень громадян, які потребують міжвідомчого втручання,  райдержадміністрацією щомісяця проводиться засідання постійно-діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, яка утворена згідно з розпорядженням голови райдержадміністрації від 04.05.2017 року № 95 "Про заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення". За звітний період відбулося 6 засідань комісії. Підсумки розгляду питань оформляються протоколами. 

 На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 щодо забезпечення щомісячного проведення дня контролю, районною державною адміністрацією, в рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян в органах місцевого самоврядування, в січні-черввні 2019 року розглянуто стан виконання доручень керівництва по 6 зверненнях. При проведенні дня контролю здійснюються перевірки стану виконання доручень, наданих районною державною адміністрацією виконавчим комітетам сільських  рад, відділам та структурним підрозділам  за результатами розгляду звернень громадян.

 На виконання ст. 5, п. 1 Указу Президента України головою райдержадміністрації затверджено графік перевірок на 2019 рік у структурних підрозділах, управліннях, відділах райдержадміністрації та виконавчих комітетах сільських рад щодо додержання законодавства та організацію роботи зі зверненнями громадян.

 Проводяться перевірки додержання вимог чинного законодавства про звернення громадян щодо ведення журналів реєстрації особистого прийому громадян та журналів реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Перевіряється робота зі зверненнями громадян з дотримання Інструкції з діловодства по роботі зі зверненнями громадян, дотримання вимог Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008.

 Упродовж січня-червня  2019 року головним спеціалістом  юридичного відділу  апарату райдержадміністрації надано методичну та практичну допомогу виконавчому комітету Богданівської, Антипівської, Богуславецької, Бубнівсько Слобідської, Броварківської, Вільхівської, Вознесенської, Гладківщинської, Гельмязівської. Деньгівської, Дмитрівської, Каврайської ІІ, Калениківської, Домантівської, Драбівецької, Коробівської, Кривоносівської  сільської ради.

 За результатами перевірок  була надіслана довідка з вимогою усунути виявлені недоліки та вказані необхідні рекомендації .

 В райдержадміністрації приділяється належна увага щодо організації особистих прийомів громадян, під час яких керівництвом в січні-червні  2019 року розглянуто 5 звернень. На сьогоднішній день звернення розглянуто.

 З метою зменшення кількості звернень громадян до органів виконавчої влади та стабілізації суспільно-політичної ситуації на території району в райдержадміністрації щоквартально аналізуються причини та умови, що призводять до звернень громадян.

 Серед основних причин та чинників, що змушували громадян звертатися  до районної державної адміністрації є наступні:

 -  питання, що виникали при виплаті коштів монетизованої субсидії на оплату житлово-комунальних послуг (розмір субсидії, терміни виплат);

 - велика кількість малозабезпечених верств населення, яка потребує сторонньої допомоги;

 - незадовільний стан доріг, що потребують ремонту та транспортного сполучення з окремими населеними пунктами.

 Для надання своєчасної, кваліфікованої допомоги громадянам із правових та інших питань в райдержадміністрації щовівторка та четверга з 10.00 до 12.00 діє безкоштовна юридична консультація на громадських засадах.

 Протягом січня-червня 2019 року начальником юридичного відділу надано консультації 63 громадянам .

 Головним спеціалістом  юридичного відділу апарату райдержадміністрації щоденно проводиться консультативний прийом відвідувачів, надаються детальні роз’яснення  питань, що належать до його компетенції.

 З метою роз'яснювальної роботи щодо конституційних прав і обов'язків громадян, реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом на сторінках районної газети «Вісник Золотоніщини» висвітлюються матеріали стосовно роботи зі зверненнями громадян, розміщено графіки особистого прийому громадян, проведення телефонних „гарячих ліній” у районній державній адміністрації. Постійно проводять широку інформаційно -роз'яснювальну роботу спеціалісти управлінь та відділів райдержадміністрації про актуальні проблеми з якими звертаються жителі району.

 В приміщенні районної державної адміністрації розміщено Інформаційний стенд, на якому зазначена інформація: ЗУ «Про звернення громадян», зразки заяв, порядок запису на особистий прийом, графіки прийому керівництва райдержадміністрації та облдержадміністрації, керівництва ГУНП в Черкаській обл. та Золотоніського відділу поліції ГУНП в Черкаській обл тощо.
 Головним спеціалістом юридичного відділу  апарату районної державної адміністрації, який відповідає за роботу із зверненнями громадян щомісячно готується статистична та аналітична інформація про стан роботи зі зверненнями громадян  у Золотоніському  районі. 

 Питання роботи зі зверненнями громадян знаходиться під постійним контролем керівництва районної державної адміністрації, прикладаються всі зусилля щодо забезпечення всебічного неупередженого і об’єктивного розгляду та вирішення порушених у зверненнях питань.

 

                                                            Головний спеціаліст юридичного

                                                            відділу апарату райдержадміністрації                                                             Н.Сусла