Управління праці та соціального захисту населення Золотоніської райдержадміністрації відповідно до ст.23 Закону України „Про місцеві державні адміністрації” реалізує державну політику в галузі соціального забезпечення та соціального захисту соціально незахищених громадян району, які внаслідок недостатньої матеріальної забезпеченості потребують допомоги та соціальної підтримки з боку держави.
Положення про управління
Управління праці та соціального захисту населення Золотоніської райдержадміністрації складається із 5 відділів
Відділ з питань управління персоналом та юридичного забезпечення, який складається із 3-х спеціалістів (заступник начальника управління – начальник відділу, головний спеціаліст, спеціаліст)
- реалізує державну політику з питань управління персоналом в управлінні праці та соціального захисту населення;
- забезпечує організаційний розвиток управління праці та соціального захисту населення;
- добірає персонал управління праці та соціального захисту населення;
- прогнозує розвиток персоналу, заохочення працівників управління до службової кар’єри, підвищення рівня їх професійної компетентності;
- здійснює аналітичну та організаційну роботи з кадрового менеджменту;
- забезпечує документальне оформлення вступу на державну службу, її проходження та припинення;
- забезпечує ведення військового обліку;
- розглядає питання щодо опіки над повнолітніми недієздатними особами та особами, дієздатність яких обмежена;
- забезпечує організацію доступу до публічної інформації, яка знаходиться у володінні управління;
- забезпечує надання достовірної, точної та повної інформації на запити.
Відділ з призначення та виплати допомог, адресних виплат та субсидій.
В відділі працює 11 спеціалістів:
Начальник відділу — 1;
Головних спеціалістів — 6;
Провідний спеціаліст —2
Спеціаліст — 2.
Відділом здійснюється призначення таких видів допомог:
- допомога у зв'язку з вагітністю та пологами;
- допомога при народженні дитини;
- допомога на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням;
- допомога на дітей одиноким матерям;
- допомога інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, а саме;
- допомога інвалідам з дитинства І, ІІ, ІІІ групи;
- допомога на дітей — інвалідів до 18 років;
- надбавка на догляд за інвалідом з дитинства І,ІІ,ІІІ групи;
- надбавка на догляд за дитиною -інвалідом до 6-ти та до 18 -ти років;
- допомога на догляд за інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу;
- допомога малозабезпеченим сім'ям;
- допомога на поховання;
- тимчасова допомога дітям батьки, яких ухиляються від сплати аліментів;
- допомога особам, які не мають права на пенсію та інвалідам;
- допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошове забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам;
- допомога по догляду за особою, якій виповнилося 80 років, або має І групу інвалідності;
- компенсацію по наданню соціальних послуг;
- щомісячна адресна допомога внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
Відділ здійснює призначення:
- субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг;
- субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.
Відділ персоніфікованого обліку та соціального обслуговування пільгових категорій населення складається із 7-х працівників (начальник відділу, 5 головних спеціалістів, 1 спеціаліст) забезпечує функціонування та підтримку в актуальному стані Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, що мають право на пільги.
Спеціалісти відділу :
- ведуть облік даних про пільгові категорії населення за соціальною ознакою;
- здійснюють адресні розрахунки з організаціями та підприємствами - надавачами послуг за фактично надані послуги пільговикам;
- звіряють інформацію, що міститься в Реєстрі, з інформацією, яка надходить від підприємств та організацій, що надають послуги (10 підприємств);
- щорічно забезпечують виплату разової грошової допомоги до Дня Перемоги;
- здійснюють відшкодування витрат на поховання інвалідів Великої Вітчизняної війни та учасників бойових дій.
- забезпечують виплату щомісячної стипендії інвалідам війни та учасникам бойових, яким виповнилося 90 і більше років;
- забезпечують пільгові категорії громадян твердим паливом та скрапленим газом.
- здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю призначення (перерахунку) пенсій, правильністю та своєчасністю нарахування, виплати та припинення виплати пенсій управлінням Пенсійного фонду в Золотоніському районі;
- здійснюють безпосередній контроль за виконанням нормативних документів, що стосуються напрямку роботи відділу;
- розглядють питання, пов'язані із встановленням статусу ветерана війни та видають посвідчення інваліда війни, члена сім'ї загиблого (померлого) ветерана війни та учасника війни, ветерана праці;
- вносять відомості про повнолітніх недієздатних осіб та осіб, дієздатність яких обмежена до Центрального банку даних з проблем інвалідності, здійснює їх облік;
- забезпечують організацію доступу до публічної інформації, яка знаходиться стосується роботи відділу;
- забезпечують надання достовірної та повної інформації на запити, які стосуються напрямку роботи відділу;
- забезпечують технічними та іншими засобами реабілітації (візки, милиці, ціпки, спеціальні засоби для спілкування та обміну інформацією для інвалідів по зору та слуху, тощо);
- видають направлення на виготовлення протезно-ортопедичних виробів;
- забезпечують наповнення Централізованого банку даних з проблем інвалідності по всіх питаннях;
- формують справи для забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації (візки, милиці, ціпки, спеціальні засоби для спілкування та обміну інформацією для інвалідів по зору та слуху, тощо ) та на виготовлення протезно - ортопедичних виробів;
- здійснюють прийом та облік індивідуальних програм реабілітації інвалідів;
- забезпечують санаторно-курортними путівками інвалідів та ветеранів війни;
- здійснюють підготовку документів для забезпечення автомобілями інвалідів;
- надають одноразову матеріальну допомогу інвалідам;
- формують списки на виплату компенсацій на бензин, ремонт та технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування інвалідів.
- формують списки на виплату компенсацій замість санаторно-курортного – курортного лікування інвалідам війни та іншим категоріям інвалідів;
- розробляють та затверджують заходи ;
- нараховують та здійснюють компенсаційні виплати постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- готують документи для видачі Чорнобильських посвідчень;
- здійснюють оздоровлення, осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, шляхом безготівкового перерахування коштів санаторним закладам для компенсації вартості путівок санаторно – курортного лікування;
- здійснюють виплату грошової допомоги громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, для компенсації вартості санаторно – курортної путівки;
- здійснюють інформування населення та вживають необхідних заходів, в межах компетенції щодо соціального захисту учасників АТО;
- здійснюють реєстрацію заяв громадян - осіб похилого віку, інвалідів, хворих, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, громадян, які перебувають у складній життєвій ситуації щодо отримання соціальних послуг, які надає Золотоніський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) в Золотоніському районі, про надання соціальних послуг у відділенні денного перебування, у відділенні догляду вдома, у відділенні стаціонарного догляду;
- здійснюють реєстрацію заяв громадян - осіб похилого віку, інвалідів, хворих, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги для влаштування до будинків – інтернатів, психіатричних будинків – інтернатів, геріатричних пансіонатів.
Відділ праці (начальник відділу праці, головний спеціаліст, провідний спеціаліст)
Відділ:
- Здійснює аналіз ситуації в соціально-трудовій сфері, стану справ з укладенням трудових договорів на підприємствах, установах та організаціях, сприяння організації переговорного процесу між сторонами соціального партнерства, надання їм організаційно-методичної допомоги, забезпечення у межах своїх повноважень дотримання законодавства з питань колективно-договірного регулювання соціально-трудових відносин, вирішення колективних трудових спорів, здійснення перевірок колективних договорів, змін та доповнень до них.
- Проводить повідомну реєстрацію колективних договорів підприємств, установ, організацій району.
- Приймає участь у розробленні регіональних програм зайнятості, забезпеченні разом з іншими структурними підрозділами органів місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян здійснення заходів регіональної програми з питань охорони праці.
- Здійснює організаційне забезпечення роботи комісії райдержадміністрації з питань забезпечення своєчасності і повноти сплати податків та погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат; робочої групи з питань легалізації заробітної плати та зайнятості населення; міжвідомчої робочої групи з питань забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати; ради соціального діалогу.
- Надає необхідну методичну та практичну допомогу підприємствам, установам та організаціям незалежно від форм власності і господарювання та окремим особам у застосуванні законодавчих актів з питань оплати праці, охорони праці та проведенні атестації робочих місць за умовами праці.
- Проводить постійний моніторинг погашення заборгованості із виплати заробітної плати. Забезпечує виконання завдань щодо здійснення заходів з погашення заборгованості із заробітної плати, посилення мотивації до праці, удосконалення її оплати, організації та нормування праці.
- Проводить щомісячний моніторинг середньомісячної заробітної плати працівникам економіки району, встановлення середньомісячної заробітної плати у відповідності до законодавства та вживає відповідні заходи.
- Забезпечує організаційно-методичне керівництво служб охорони праці підприємств, установ і організацій та реалізацію державної політики з питань охорони праці та забезпечення безпеки життєдіяльності населення на території регіону.
- Забезпечує реалізацію державної політики щодо соціального захисту працівників, зайнятих на роботах із шкідливими умовами праці на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності та фізичних осіб, які використовують найману працю працівників, якісне проведення атестації робочих місць за умовами праці та на їх відповідність нормативним актам з охорони праці .
Організовує:
- проведення семінарів з підприємствами, організаціями та приватними підприємцями з питань оплати праці, охорони праці та атестації робочих місць за умовами праці;
- підвищення кваліфікації, навчання та перевірку знань посадових осіб з питань охорони праці підприємств, які належать до сфери управління райдержадміністрації, підприємств недержавної форми власності;
- правове навчання керівників підприємств з питань додержання законодавства про працю;
- здійснює заходи щодо професійної адаптації учасників антитерористичної операції.
Бере участь у:
- розслідуванні групових та смертельних нещасних випадків тоді, коли це передбачено Положенням про розслідування та облік нещасних випадків, профзахворювань і аварій на підприємствах, установах, організаціях.
- веде облік, здійснює аналіз нещасних випадків, професійних захворювань, аварій, заподіяної ними шкоди.
Надає допомогу підприємствам у:
- використанні вітчизняного та зарубіжного досвіду з додержання вимог законодавства про працю;
- пропаганді безпечних та нешкідливих умов праці.
Здійснює на підприємствах контроль за:
- додержанням законодавства про соціальний захист працюючих, своєчасну і не нижче визначеного державою мінімального розміру виплату заробітної плати;
- дотримання власниками умов нормативних актів з охорони праці шляхом проведення самостійних перевірок підприємств та прийняття участі у комплексних перевірках;
- забезпечення працюючих лікувально-профілактичним харчуванням, миючими засобами, санітарно-побутовими приміщеннями, наданням працівникам передбачених законодавством пільг і компенсацій, пов’язаних з тяжкими та шкідливими умовами праці;
- використанням праці неповнолітніх та інвалідів згідно із законодавством;
- проходження попереднього (при прийнятті на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах і роботах з шкідливими та небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, проходженням щорічних обов’язкових медичних оглядів осіб віком до 21 року;
- забезпеченням захисту прав і соціальних гарантій працюючих.
Відділ фінансово-господарського забезпечення складається із 3 осіб (начальник відділу та 2 головні спеціалісти)
Відділ здійснює:
- виплату державних соціальних допомог, субсидій та пільг;
- контроль за використанням фонду оплати праці;
- встановлення посадових окладів;
- дотримання фінансової дисципліни;
- нарахування та перерахування податків до Державного бюджету та інших платежів;
- дотримання встановлених правил проведення інвентаризації грошових, товаро-матеріальних цінностей, основних фондів, розрахунків і платіжних зобов'язань;
- стягнення у встановлений термін дебіторської та сплаченням кредиторської заборгованості.
- укладення договорів з організаціями та підприємствами – надавачами пільг та послуг, з постачальниками товарів, робіт, послуг.
- перевірку розрахунків організацій, підприємств по пільговим категоріям населення.
- проведення актів звірок взаємних розрахунків за усіма розрахунками за надані послуги між підприємствами і установами згідно з показниками обліку.
Головний державний соціальний інспектор:
- здійснює контроль за правильністю надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям і субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого палива та використання коштів державного бюджету, спрямованих на цю мету та соціальних виплат внутрішньо – переміщеним особам;
- перевіряє достовірність та повноту інформації про доходи і майновий стан осіб, які входять до складу сім'ї, що звертаються за призначенням державної соціальної допомоги;
- працює в Єдиній технології прийому громадян, які звертаються в управління за призначенням усіх видів державної соціальної допомоги.