Категорії

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО ЖИТЛОВІ СУБСИДІЇ

 Житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою громадянам – мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово – комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком.

          Отримання житлових субсидій не пов’язане  і не тягне за собою зміни форми власності житла.

          З 1 січня 2019 року запрацював новий механізм при призначенні житлових субсидій.

З березня 2019 року в Україні паралельно будуть діяти дві моделі монетизації субсидій. Такі рішення прийняті Кабінетом Міністрів України. Правила призначення субсидії майже не змінюються, змінюється алгоритм її виплати.

ПЕРША МОДЕЛЬ, яку запровадили для призначення громадянам субсидій з січня 2019 року, передбачає розрахунки по нарахованим субсидіям через уповноважений банк «Державний ощадний банк України» (Ощадбанк), який щомісяця буде здійснювати перерахування субсидійних коштів на рахунки підприємств за спожиті послуги.

Всі, хто звернувся вперше за субсидією у 2019 році, беруть участь у зазначеній моделі монетизації. Субсидія від держави надходитиме на їх персональний обліковий запис в Ощадбанку, а банк розраховуватиметься за субсидіанта з надавачами комунальних послуг.

Інформацію про розмір плати по кожному виду житлово-комунальної послуги громадяни будуть отримувати безпосередньо від Ощадбанку через смс-повідомлення.

Якщо отримувач субсидії економно споживав комунальні послуги протягом опалювального сезону, то невикористаний залишок за нарахованою субсидією Ощадбанк перерахує з рахунка для виплати житлових субсидій на поточний рахунок, який буде відкрито автоматично. Про надходження залишку на поточний рахунок заявник отримає смс-повідомлення від Ощадбанку. Ці кошти можна використовувати на будь-які власні потреби.

Ощадбанк буде проводити грошові виплати та тримати зв'язок з одержувачами субсидій тільки через мобільний зв'язок. Всім отримувачам субсидії, які з травня 2019 р. мають бажання продовжити отримувати державну допомогу на оплату житлово-комунальних послуг, необхідно буде вказати в заяві свій номер мобільного телефону (актуальний).

ДРУГА МОДЕЛЬ монетизації субсидій, яка запрацює з березня 2019 року - це виплата отримувачам субсидій «живих» грошей для розрахунків за комунальні послуги.

Відповідно до цієї моделі, всі громадяни, кому призначено субсидію в 2018 році (жовтні, листопаді, грудні), отримають у березні готівку для оплати . комунальних послуг за лютий 2019 року. Відповідно, у квітні прийдуть кошти для розрахунку за спожиті послуги у березні, у травні - за квітневу комуналку.

Пенсіонери отримають свою субсидію у готівковій формі одночасно з виплатою пенсій через банківські відділення або через виплатні об'єкти АТ «Укрпошта».

Іншим особам, які не є пенсіонерами, субсидія у готівковій формі здійснюється шляхом перерахування коштів для здійснення грошових переказів через платіжну систему "Система термінових переказів "Швидка копійка" або шляхом зарахування  на поточні  рахунки,  відкриті  в АТ  "Ощадбанк". Таким  громадянам для отримання грошового переказу необхідно буде після 12 березня звернутися до відділення Ощадбанку з паспортом та ідентифікаційним кодом. Одночасно з виплатою грошового переказу кожному одержувачу субсидії буде відкрито персональний банківський рахунок, на який перераховуватиметься сума субсидії у квітні та травні. Суть нового механізму виплати субсидій на житлово-комунальні послуги полягає в тому, що домогосподарство отримує від держави субсидії готівкою і далі зможе самостійно розраховуватися за спожиті послуги, а зекономлені кошти використати на свій розсуд. Таким чином, таке поняття, як обов'язковий платіж, скасовується.

Кожному одержувачу субсидії, якому призначено допомогу з 2018 року, АТ «Укрпошта» в березні має доставити повідомлення про те, скільки і яким чином надійдуть кошти за субсидією для оплати комунальних послуг .

Урядом також передбачено певну систему контролю за сплатою громадянами житлово-комунальних послуг. Субсидії призначаються до кінця опалювального періоду, тобто до 15 квітня 2019 року. У травні при звернення громадян за оформленням субсидій на наступний період управління отримає дані від надавачів послуг про наявність простроченої заборгованості. У разі, якщо сума простроченої заборгованості становитиме більше 20 неоподатковуваний мінімумів доходів громадян (340 гривень), і термін прострочення буде понад одні місяць, то житлова субсидія не призначатиметься. Одержувачі житлової субсидії за отриманням інформації щодо:

  • питань, пов'язаних з призначенням житлової субсидії, звертаються до управління праці та   соціального захисту населення;

  • спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості (переплати)   - до підприємств - надавачів комунальних послуг;

  • операцій, здійснених за обліковим записом одержувача житлової субсидії щодо перерахування коштів підприємствам, які надавали послуги, - до АТ «Ощадбанк».